Jujubee S.A. - Games Developer and Publisher. iOS | Android | WP | PC | Mac | Linux | PS4 | Xbox One - Wywiad: FLASHOUT 2 - wszystko co chcielibyście wiedzieć!

aktualności

Wywiad: FLASHOUT 2 - wszystko co chcielibyście wiedzieć!

Na targach Gamescom pokazywaliśmy wczesną wersję gry FLASHOUT 2, która spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem prasy. Ponieważ na imprezie pojawiały się liczne pytania na temat gry, Michał Stępień, Dyrektor Kreatywny odpowiedzialny za ten tytuł, postanowił odpowiedzieć na kilka z nich. Mamy nadzieję, że rzucą one nieco więcej światła na temat tej nadchodzącej wielkimi krokami gry!
 


 

Jakie są główne różnice pomiędzy FLASHOUTEM 3D i FLASHOUTEM 2?

Od samego początku założyliśmy sobie, że tym razem chcemy zrobić znacznie bardziej rozbudowaną grę. Choć FLASHOUT 3D spełnił pokładane w nim nadzieje i spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród graczy, to w przypadku tego tytułu nie mieliśmy dostatecznie dużo czasu aby zrealizować w jego przypadku wszystkie nasze pomysły. Nie zapominajmy, że nasze studio zostało założone ledwie w 2012 roku, więc nasze zasoby były wówczas nieco ograniczone. Przede wszystkim mniejszy był nasz zespół, ale także nie mieliśmy dostatecznie dużo czasu by wykorzystać w pełni możliwości naszego silnika. W przypadku FLASHOUTA 2 sytuacja jest diametralnie inna i jest to gra, którą rozwijamy od podstaw bazując na dotychczasowych doświadczeniach. Tym samym będzie to produkcja zupełnie inaczej zaprojektowana, która dostarczy graczom innych, jak sądzimy znacznie lepszych doświadczeń.

 

A w jaki sposób ma to być osiągnięte?

FLASHOUT 2 będzie całkowicie nową grą, w każdym możliwym aspekcie. Nie chodzi tu tylko o to, że będzie to produkcja dłuższa, z kompletnie nową zawartością, ale rewolucyjnych zmian doczeka się Tryb Kariery, pojawią się elementy fabuły, drastycznych usprawnień doczeka się model sterowania, fizyka czy sztuczna inteligencja przeciwników. Nie wspominając o oprawie audiowizualnej. I najważniejsze - od dnia premiery będzie można rywalizować z graczami z całego świata przez internet.

 

 

FLASHOUT 3D nie posiadał trybu gry wieloosobowej. Dlaczego?

Przede wszystkim nie posiadaliśmy wówczas odpowiedniej technologii i jeśli mam być szczery, to pojawiło się bardzo dużo problemów gdy próbowaliśmy opracować taki tryb w przypadku pierwszej części. Jak się okazało, wymagałoby to przepisania kodu gry od nowa i olbrzymiej ingerencji w design samej gry. Nie mogliśmy sobie na to pozwolić, ale te doświadczenia zaprocentowały przy opracowywaniu FLASOUTA 2, który od początku był tworzony z myślą o rozgrywkach online.

 

 

Czy produkcja idzie zgodnie z planem? A konkretniej - czy gra się ukaże w terminie?

Planujemy wydać grę w czwartym kwartale 2013 roku, ale nie jest to nasz główny cel. Naszym celem jest stworzyć najlepszą tego typu grę mobilną, nie chcemy iść na żadne kompromisy jakościowe i chcemy w pełni wykorzystać możliwości nowych urządzeń, takich jak iPhone 5s czy Samsung Galaxy S4. Jakość przede wszystkim!

 

Czy FLASHOUT 2 będzie wspierał kontrolery do gier?

Naszym planem jest wspierać kontrolery od samego początku. Pamiętajmy jednak o tym, że w przypadku systemu iOS są one świeżą sprawą. Niemniej jednak jestem przekonany, że FLASHOUT 2 będzie wspierać certyfikowane kontrolery już od dnia premiery.

 

 

I najważniejsze - czy FLASHOUT 2 będzie grą Premium (płatną) czy darmową (Free-to-Play)?

Zdecydowanie będzie grą Premium. Nie wierzymy w model F2P, tak mocno forsowany przez wiele innych firm. Nie znaczy to, że nigdy takiego modelu nie zaimplementujemy, ale jest to rozwiązanie, które nie sprawdza się w tego typu grach. Celujemy w segment midcorowych i hardcorowych graczy, dla których model Premium jest i bardziej zrozumiały i wręcz jest przez nich pożądany. Rzecz jasna gra zaoferuje mikropłatności, ale tak jak w przypadku poprzedniej odsłony, tak i tutaj nie będą one miały żadnego wpływu na balans rozgrywki czy doświadczenia płynące z zabawy. Innymi słowy kupowanie dodatkowej zawartości nie da Ci żadnej przewagi, zaś całą grę będzie można przejść bez wydawania dodatkowych środków.